fbpx

Co nas czeka w Battlefield V?

Na stronie EA pojawił się krótki wywiad na temat tzw bullet penetration. Jonas Elfving przeprowadził rozmowę z Rickardem Antroia, projektantem gier Battlefield “Wypalenie kuli w Battlefield ™ V może osiągnąć o wiele więcej niż można by się spodziewać. Oczywiście, cały czas jest to sposób na pokonanie wrogów, ale gracz może również strzelać po to by np: rozpraszać, wyrzucać materiały wybuchowe lub uszkadzać konstrukcje, które będą kształtować pole bitwy.

Duże i małe zniszczenia na pewno są specjalnością w czasie walki i są również efektowne wtedy gdy np. prowadzimy ostrzał po drewnianych drzwiach, betonowych ścianach, ogrodzeniach, roślinnościach lub fortyfikacjach. Ale tu rodzi się pytanie: jak mocno powinien być uszkodzony np.: kawałek osłony, gdy uderzy go określona ilość amunicji? Bullet Penetration, bo o tym będzie mowa, jest nie tylko wciągającym efektem audiowizualnym, ale także czymś, co bezpośrednio wpływa na rozgrywkę. Rickard Antroia, starszy projektant gier na Battlefield V, zna tajniki tego tematu bardziej niż ktokolwiek inny i to on odpowiedział na parę pytań w tej kwestii. Skrót z wywiadu:

– Jak podszedłeś do koncepcji penetracji pocisków w grze Battlefield V?

– Bullet Penetration opiera się na naszym projekcie. Wykorzystaliśmy nasz projekt zniszczeń w grze Battlefield 1, gdzie zobaczyliśmy, że wiele ścian, domów i innych okładek, dla nas programistów – “aktywów” szybko uległo zniszczeniu podczas walki. Tym samym pole bitwy zostało spłaszczone. Sprawiło to, że przeszliśmy przez ponowną ocenę klas niszczenia i inaczej budowaliśmy rekwizyty i architekturę. Celem było zwiększenie interakcji między graczem, a środowiskiem przy jednoczesnym zmniejszeniu liczby części w naszych zasobach. Pokrywy linii ognia musiały się pogarszać etapami lub przetrwać wybuchy i uderzenia kul niskiej wartości. Aby uniknąć sytuacji, w której pojazdy transportowe i granaty ręczne wyrównują planszę gry, osłony zostały ulepszone, by mogły stawić opór tym rodzajom obrażeń. To samo dotyczy Fortyfikacji. Te elementy otoczenia musiały być wystarczająco mocne, aby zapewnić przyzwoitą ochronę, w szczególności, że ich zbudowanie wymaga czasu i ekspozycji na pociski wroga. W grze Battlefield V mamy możliwość, aby doświadczyć pełnej gamy dostępnych kalibrów i broni. W poprzednich tytułach Bullet Penetration było doświadczeniem binarnym. Kula przeszła albo nie, a takie samo zachowanie istniało dla prawie wszystkich kalibrów. Zwracając uwagę na większą różnorodność między broniami, stworzyliśmy okazję, aby gracze doznawali delikatnych obrażeń będąc za osłona bez niszczenia wszystkiego za czym chowa się żołnierz. Jest to sprowokowanie żołnierza do chowania się i jednoczesnego unikania obrażeń.

– W jaki sposób gracze będą doświadczać penetracji bulletowej w grze Battlefield V ?

– Jeśli jesteś za osłoną, a wróg przygwoździł Cię karabinem maszynowym, na pewno odczujesz to podczas gry. LMG, MMG itp. mają moc przejścia przez osłony (przy znacznie zmniejszonych obrażeniach), a tym samym stają się narzędziami przeciw snajperskimi, wypychającymi cię z wygodnej kryjówki. Wizualnie, pociski, które przenikają przez powierzchnie osłaniające stworzą efekt grubej dziury, wyrwy z gruzem. Mniejsza dziura po kuli zostanie po pocisku z mniejszym efektem wizualnym. Pociski, które nie przenikają, utworzą głębokie spękane wgniecenia z kawałkami odpadającej powierzchni. Penetracja kul to ciągłe przedsięwzięcie, wydane z określoną konfiguracją, ale jesteśmy skłonni do jej dostrojenia i ewentualnej, następnej aktualizacji w przyszłości.

– W jaki sposób, pociski różnych typów broni przenikają przez różnego typu materiały?

– Kule takich broni jak pistolety i karabiny będą przechodzić przez drzwi i cienkie zasłony. Takie jak: tkanina, lekka roślinność i szkło. Następna kategoria zawiera SMG i Shotgun, które mają nieco lepsze wartości penetracji. Półautomatyczne karabiny Slug i Assault istnieją w swojej kategorii, także z niewielkimi odchyleniami. Karabin snajperski jest ulepszoną wersją karabinów i staje się odskocznią do w pełni zautomatyzowanych karabinów maszynowych, które mogą przebić się przez ściany w drewnianych budynkach i przebić barykady. Poza bronią piechoty, mamy pociski pojazdu, HMG i działko 20 mm.

– Są to wszystkie bronie o wysokiej penetracji, które przebijają ściany gipsowe i ceglane? Jak zmieniła się Penetracja Pocisku po otwartej Becie?

– Karabiny snajperskie miały na początku podobną penetrację do LMG, ale ponieważ liczy się każdy pocisk, ich zasięg penetracji został zredukowany po becie. Teraz dozwolone są tylko taktyczne strzały, przez drzwi, roślinność i cienkie drewno. Wszelkie wskazówki dotyczące korzystania z Penetracji Pocisku tak by odniosły one swoją korzyść? Nikt, nigdzie, nie może czuć się bezpieczny. To, że nie możesz zobaczyć wroga, nie oznacza, że ​​nie możesz wywierać na nim presji. Wykorzystaj zalety broni dużego kalibru, aby stłumić i wypchnąć wroga z wygodnej dla niego pozycji obronnej lub użyć jej do wymuszenia reakcji, takich jak kontrataki i flankowanie. Używaj takich elementów jak zamknięte drzwi lub cienkie ogrodzenie, aby zaskakiwać przeciwników. Bądź czujny! Bądź świadomy swojego otoczenia, słuchaj kroków i sprawdź, co robi Twój wróg.

admin
Author: admin

Gaming Arena

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

error: Treść chroniona